Anders

Wadsholt

Anders er underviser på flere dramahold og i øvrigt stifter af Favrskov Dramaskole.

Han har rejst som cirkusartist i 90’erne og er siden uddannet jonglør og akrobat fra Den Russiske Stats Cirkusskole i Moskva i 1999.

Anders turnerede i starten af 0’erne som skuespiller på børneforestillinger med Cirkus Teatret.

Fra 2005 til 2020 var Anders koordinator på Viborg Dramaskole, som han udviklede til en unik social og kunstnerisk institution og i 2013 modtog han for sit arbejde her Nordea Fonden og Kulturprinsens børnekulturpris ”Det Gode Liv Prisen”.

I 2020 startede Anders Favrskov Dramaskole som en forening, som han nu driver ved siden af et job som drama- og musiklærer på Gødvad Efterskole ved Silkeborg.

Anders er desuden en flittig manuskriptforfatter og sangskriver, og lejlighedsvis er han stadig aktiv i underholdningsbranchen med både musik, comedy og tryllekunst.

.

Anders Wadsholt